3/17/2012

dove il Prosecco e Superiore.

Czy ja już pisałam, że bardzo kocham VIU i to jak bardzo dbają o swoich studentów? Powtarzam się? Nie da się naprawdę inaczej. W piątek w ramach wycieczki fakultatywnej związanej z zajęciami pojechaliśmy na wycieczkę do regionu, w którym wytwarza się jedyne i oryginalne Prosecco. 
   






Prosecco (uwielbiam!) - białe, musujące wino (spumante lub frizzante-wytrwane i półwytrawne) wytwarzane z późno zebranych winogron (koniec września-początek października).  Wytwarzane jest w 15 gminach usytuowanych w trójkątnym rejonie, wyznaczonym przez miejscowości Valdobbiadene, Vittorio Veneto i Conegliano w okolicach Wenecji. Winnice mieszczą się na nasłonecznionych wzgórzach, a ukształtowanie terenu jest zjawiskowe. Spadziste ukształtowanie terenu uniemożliwia wykorzystywanie maszyn przy uprawie winorośli, dlatego przez cały rok winogrona pielęgnowane są przez ludzi, również podczas zbiorów. może dlatego smak jest tak niesamowity:) Po małym zwiedzaniu przyszedł czas na degustacje...Orzeźwiający smak i bąbelki zdecydowanie pobudziły moje kubki smakowe...yummy yummy:) 

 




Z winiarni pojechaliśmy do małego miasteczka (nazwy niestety nie pamiętam) na lunch. Z koleżankami uparcie szukałyśmy pizzerii i jak już dotarłyśmy to nagroda była wspaniała:) Mała restauracyjka prowadzona przez włoską mammę, pappę i figlie, w której jadali jedynie lokalni, byłyśmy chyba małą atrakcją przez chwilę;) Uwaga! Zamówienie złożyłam po włosku:) Pizza Diavola i Tiramisu były balsamem na moją duszę i brzuszek;) Przy okazji dowiedziałam się że "Tiramisu" pochodzi od wyrażenia "Tirami su" co oznacza podnieś mnie lub poderwij, w zależności od interpretacji, mi zdecydowanie odpowiada bardziej to drugie tłumaczenie;) 


Na koniec pojechaliśmy do Consorzio di Tutela del Prosecco di Conegliano Valdobbiadene. Organizacja ta zajmuje się regulacjami prawnymi dotyczącymi Prosecco. W wielu krajach nazwa ta jest zastrzeżona dla produktów z Veneto dzięki ich staraniom. Jeśli natchnęłam Was do zakupu Prosecco, sprawdźcie koniecznie kraj pochodzenia;) "Denominación de Origen" oznacza kontrolowaną nazwę pochodzenia:) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz